Доштампано 20. јула 2014. Годину дана доцније
===

(00166)
*
(ЗАВЕТИНЕ+ Нулти број. Спасовдан- Велика Госпођа 2013. ) ДРУГА, ДРУКЧИЈА, СКРИВЕНА СРБИЈА / Су. Танасковић
….Толико смеха, здраве духовитости, простодушности и искрености, без имало лажног испољавања, да не помињем гостопримљивост, су ме толико разгалили да нисам ни осећала болове који су ме мучили. После ручка сам отишла у стару кућу и одспавала мало. Биле су обетине (или заветине, како се у вашем крају каже) – Бијели петак…. Мораћу да прочачкам зашто је „бијели“ и шта значи…. Иако сам први пут била њихов гост, осећала сам се као да сам дошла код неких својих… Уопште, њихов сусрет са мојим братом и мајком, пре 5- 6 година, је био толико спонтан и срдачан, да су једни код других почели и на славе ићи. Мене стално критикују и називају лажовом, што их нисам никада посетила: „Лажовчино једна, ако ти ми дођемо у Београд, и видимо да си тамо друкчија, да су те ови покварили, све ћемо с прутом да те нагнамо на нашу Трешњевицу, да мало проветриш мозак од те науке….немој да заборавиш Бијели петак, лажовчино једна…“, опомињу ме сваки пут кад дођу на славу. И у петак сам само због тог Бијелог петка отишла, да не испаднем тотални лажовчина, упркос томе што је анестезија опустила моје болове, па нисам знала куд ћу од нервозе. Истина, стално обећавам, а није та Трешењевица баш близу….а у суштини треба само добре воље…. То је било посебно изнанађење и одушевљење за њих. Баба Љепосава ме је толико заволела да ме све назива Лудо дијете….“лудо дијете, види ти њу, а ја мислила, нека озбиљна, озбиљне школе изучила, па ће да се пува… а оно, лудо дијете, цццц, ко би реко…“ …
(стр. 56) – Видети више: http://novinebuducnosti.files.њordpress.com/2013/06/zavetine-plus.pdf
*
(ПИСМА) ИЗ ПИСАМА ПРИСТИГЛИХ У ПОСЛЕДЊЕ ВРЕМЕ (2, наставља се)
……..Хочу поблагодарить Вас за ту информацию о нашей общей книге “Данас-Днесь”, которая появилась на сайте “Заветине”.
Вчера от Мирослава Лукича пришла мне ссылка на эти материалы,
и я их с удовольствием прочел и просмотрел.
Очень насыщенный и интересный литературный ресурс……
Видети више: http://70653dotcom.њordpress.com/2013/06/21/%D0%B8%D0%B7-%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%B0%D0%BC%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%B3%D0%BB%D0%B8%D1%85-%D1%83-%D0%BF%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%B4%D1%9A%D0%B5-%D0%B2%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%B5-2/
*
(СУНЧАНИ СПЕКТАР) У СУСРЕТ ПОЕЗИЈИ СЕРГЕЈА ШЧЕГЛОВА / Срба Игњатовић
Није обичај да критичко-рецензентски текстови започињу признањем ове врсте, али ћу свеједно одмах нагласити да сам, читајући Вилу идола Сергеја Шчеглова у преводилачком рукопису Мирјане Булатовић, имао ретко задовољство. Када читамо ваљану поезију, то је оно што свему претходи. Писање о тој поезији потом је рационализација, неизбежно свођење и својеврсно превођење тешко изрецивог доживљаја на рационалан језик тумачења, дескрипције, анализе…
Поезија Сергеја Шчеглова притом је готово парадигма за ознаку словенска школа стиха коју сам склон да користим у недостатку прецизније и боље. Богат, разуђен језик, висока култура у подтексту, ритам и мелодиозност, истанчан смисао за нијансе форме… биле би неке од битнијих ознака те школе. Песник Шчеглов их досеже а преводилац, песникиња Мирјана Булатовић, подразумева као нешто незаобилазно и арбитрарно у авантури преводилачке поетске трансформације.
Исход је потпун: стихови Шчеглова, у преводу, звуче као својеврсни изворник – то јест, као да су зделани на српском.
Наравно, није то само заслуга преводиоца: Сергеј Шчеглов је темељни познавалац српске поезије и српске културе; ово није очито само по спектру његових мотива, већ и по песничкој проницљивости као особеном дару. Његова искуства с бившим југословенским, и поготову српским простором, нису изводи из каквог туристичко-путописног бедекера. Реч је о аутентичним подстицајима и конкретној доживљајној грађи што се, стваралачком алхемијом, воздиже до поетских супстрата и универзалија ….
Видети више: http://trgovcisvetloscu.њordpress.com/%D0%B7%D0%BE%D0%BA%D1%81/%D1%83-%D1%81%D1%83%D1%81%D1%80%D0%B5%D1%82-%D0%BF%D0%BE%D0%B5%D0%B7%D0%B8%D1%98%D0%B8-%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B3%D0%B5%D1%98%D0%B0-%D1%88%D1%87%D0%B5%D0%B3%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0-%D1%81%D1%80%D0%B1/
*
(ВЕСТИ ИЗ ОТАЏБИНЕ) Зелени и црвени, храстови и Радгост Коритник
Зелени Србије: Због Коридора хоће да секу храст стар више векова
БЕОГРАД – Странка „Зелени Србије” упозорила је данас да се планира сеча храста – записа старог више векова и од историјског значаја, у селу Савинац, јер се нашао на траси пута Коридора 11.
Изградња трасе Београд – Прељина биће настављена након уклањања овог дрвета, чија се крошња простире на четири ара, наводи се у саоспштењу.
Та странка указује и да „грађевинци наводе да је рушење неизбежно, али истичу да су изненађени што током пројектовања није узет у обзир најстарији и највећи запис, када је рушење могло да се избегне”….
Видети више: http://2003bz.њordpress.com/%D1%82%D1%83%D0%BD%D0%B5%D0%BB/%D0%B7%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8-%D0%B8-%D1%86%D1%80%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D0%B8-%D1%85%D1%80%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B8-%D0%B8-%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B3%D0%BE%D1%81%D1%82-%D0%BA%D0%BE%D1%80/
*
(Иван Шишман You Toube) Пијачни дан
Отпремљено 28.04.2011..
Велика субота у Кучеву 2011
Варош младости мога оца М. Лукића обрасла маховином и затрпана пластиком…
Видети више: http://youtu.be/0Sc5arЊnaCo
*
(Заветине You Toube) ЗАВЕТИНЕ
(Мотиви из завичаја)
Видети више: http://youtu.be/jOyPl8UBe-k
*
(Заветине You Toube) У кругу свете Петке. Карађорђева „Повеља“.Претек
Отпремљено 19. 12. 2011
Речи Д. Стојковића приликом доделе споменуте књ. награде.
Промоција у Младеновцу књ. изабраних песама „ЛАС ВИЛАЈЕТ“
Видети више: http://youtu.be/TppicЉjЉH20
*
(МЕЗИЈА) НЕСРЕЂЕНЕ БИБЛИОТЕКЕ, НЕОБЈАВЉЕНИ РУКОПИСИ
(Из Необјављеног разговора са Бела Тукадрузом)
М.Т. Тагора је при крају живота молио Господа да га остави још у животу јер и поред написаних песама није написао своју песму. Песму коју жели. Казао је „Ти не знаш моје унутарње збивање“ јесам написао 6000 (?) песама али ја још нисам написао своју песму. Данојлић се позива на народну, вели „Само будала може бити задовољна оним што је урадила“. Дакле, увек може боље и више?…
Видети више: http://mezija.њordpress.com/2013/06/22/%D0%BD%D0%B5%D1%81%D1%80%D0%B5%D1%92%D0%B5%D0%BD%D0%B5-%D0%B1%D0%B8%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%BA%D0%B5-%D0%BD%D0%B5%D0%BE%D0%B1%D1%98%D0%B0%D0%B2%D1%99%D0%B5%D0%BD%D0%B8-%D1%80%D1%83/
*
(Фонд ЗАВЕТИНА) ПРЕПОРУЧЕНО ПРЕВОДИОЦИМА СА СРПСКОГ НА СВЕТСКЕ ЈЕЗИКЕ : Четири непознате књиге Бела Тукадруза, плус Библиографија
Песме Боре Мишљеновића: Карневал крај шумске реке. (Песме из романа „Ујкин дом) : http://zavetinekruna.files.њordpress.com/2013/06/pesme-bore-mislenovica.pdf
ДУБОКЕ ПЕСМЕ НЕМОГУЋЕ ЉУБАВИ (Пробране песме. Друго, незнатно измењено издање (Београд, фебруар 2006) : http://zavetinekruna.files.њordpress.com/2013/06/duboke-pesme-2.pdf
УСПОН У ЕМПИРЕЈ (У виђењима оног света. Сабласти.Детаљи) (Београд, 2002) http://zavetinekruna.files.њordpress.com/2013/06/uspon-u-empirej.pdf
LEGURA FRMOSA (Београд, 2003) http://zavetinekruna.files.њordpress.com/2013/06/legura-frmosa.pdf
БИБЛИОГРАФИЈА М. Лукића, Посебно издање часописа
УМЕТНОСТ МАХАГОНИЈА Београд, децембар 2007.
Click to access bibliografija-m-lukica.pdf
*
(РЕЧНИК НЕМОГУЋЕГ) Повлачим се у библиотеку…. / Душанић
Губим потребу да било шта кажем,
повлачим се у моју библиотеку.
Да будем сјенка у царству тишине,
а не тумач, овом нашем вијеку….
Видети више: http://recnikneoguceg.њordpress.com/2013/06/22/%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%BB%D0%B0%D1%87%D0%B8%D0%BC-%D1%81%D0%B5-%D1%83-%D0%B1%D0%B8%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%BA%D1%83/
*
(MrDaky78) Документарци – Нострадамусов ефект
Објављено у 22.05.2012.
Мицхел де Нострадаме, познатији под именом Нострадамус, рођен је 14. децембра 1503. године у мјесту Ст Рéмy де Провенце у француској покрајини Прованце. Нострадамус је био француски Јевреј. Његово најпознатије дјело је „Лес Пропхетиес“ (Пророчанства) које је први пут објављено 1555. године и до данас је преведено на готово све језике свијета. Захваљујући својим „пророчанствима“ Нострадамус је кроз хисторију стекао велики број поклоника јер многи који су читали његова дјела вјерују да је имао способност предвиђања будућности. С друге стране, они који мисле дугачије тврде да се ради о тендециозном преводу или тумачењу његових дјела.
Видети више: http://youtu.be/D7Iez4VKiJM
===

(00167)
(МАРИЈО, БЕЛА КУМРИЈО) (Право у небо) Из Дневника о неизрецивом / Су Танасковић
…. …..Можда је то ипак био усхићен дрхтај јова и врба пред осећајем отковења присуства његове још неухваћене лепоте. Присагле се и надвиле над воденим оком не би ли бар одблесак лепоте ухватиле за тренутак. А тамо, на благој усталасаности површине само слика њихових тела и зелених хаљина. Онај осећај је дубоко под водом зеленог ока Пека и зато су се толико надвиле као да би зарониле у његове тајне дубина. Као да грле реку и у загрљају исказују чежњу свог бића да га споје са оном која им живот даје. Оне не би себе могле другачије видети јер им Бог није дао друге очи до реке и неба како би саме себе исписале у годовима својих тела. За тренутак је заталасао повшину зеленкастог ока реке и оне видеше саме себе, дрхтај лепоте што им тела обавија, своје узнемирене руке које покушавају осетити додир. А можда се скрио у осмех реке која намигује својим зеленим оком, захвална што кроз прсте зрелих јова и врба види летње сунце и узвраћа лепотом титраја дате јој дарове. Дивља природа им је поделила посебне дарове на рођењу, још у клици прасемена коју је тај дух посејао дуж Пека.
Видети више: http://marijobelakumrijo.њordpress.com/%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BE-%D1%83-%D0%BD%D0%B5%D0%B1%D0%BE/
*
(ВАСЕЉЕНСКЕ НОВИНЕ) НЕЧИСТА СРБИЈА I / М. Лукић
Од Тројице 2013. године доступна у целини књига есеја М. Лукића „Нечиста Србија I“, Едиција ЗАВЕТИНЕ, Београд, 2006. (књ. 6. Сабраних радова, тј. ВЕЧИТИХ ЧУДЕСНИХ КОРЕНОВА), 204 стр.
КАКО ЈЕ ИЗДАЈА СТИГЛА У РУСИЈУ
Увод
Цветајева је написала стихове посвећене Рилкеу:
У Русији си бивао онај свет си на овоме Гледао.
Јосиф Бродски сматра:
Ове речи су диктиране јасним сазнањем трагичности људског постојања уопште и схватањем Русије као најапсолутнијег приближавања њему.
Живојиновић пише малим почетним словом личну заменицу („ти“), Јела Спиридоновић – Савић увек великим почетним словом.
Обраћа ли се у тој песми Рилке – Богу, како мисли Ј. Спиридоновић Савић, или – Лу Саломе? …..
Садржај
Да би стигао на циљ пожури полако 5
ИЗДАЈА 11
КАКО ЈЕ ИЗДАЈА СТИГЛА У РУСИЈУ 13
ЗАЈЕДНО У САМОЋИ 21
КАФА У ПЕПЕЛУ ЦАРСТВА 28
ТРАГОМ ВЕЛИКИХ СПАВАЧА 31
ПРЕВРЕДНОВАЊЕ 49
ДВАДЕСЕТИ ВЕК 61
НОВА ЗАКРПА И СТАРА ХАЉИНА 63
ЛЕГЕНДА О САХАЛИНУ 72
ОД ТИТАНИКА ДО ТИТОНИКА 76
ЛАВИРИНТ:ВЕК САМОЋЕ 86
УВОД, или Аријаднина нит 86
(Пуштање воде мртвима за душу, 2) 87
(Читајући Паћепу) 88
(Читање са длана) 89
(ПРОЛАЗЕЋИ КРОЗ АНАМОРФОЗУ) 90
(УВОД У ЛАВИРИНТ) 92
(КОМЕНТАР О КРАТКОЋИ ЖИВОТА) 94
Јуче је био уторак, 8. април… 95
Ноћас сам (после дужег периода ) сањао… 95
(ПОСЛЕ ЂУРЂЕВДАНА 1997.) 96
(СЛАВУЈ) 98
(БЕЗ НАСЛОВА) 100
(ЖИВОТ, ЉУБАВ, СЛАВА) 101
Не могу ме зауставити… 104
Није нас формирала народна песма… 104
Бол у очима… 105
Пресвукли су кожу на време… 106
Надиру одасвуда, из интеррегнума пре свега… 106
Немилосрдно према лажима и савременицима… 106
Друга генерација монструма… 107
На тој великој лутрији званој Броз… 108
(Есеј о уредницима јазова) 108
Пробудио сам се око пет поподне… 108
(Бавећи се нумизматиком) 110
Пуно ми је срце нечег безграничног… 110
ТИТОНИК 112
СУРИ КЊИЖЕВНИ ПЕЈСАЖ 117
КОШАВА 119
ЛАЖОВИ И УДВОРИЦЕ 125
ПАКАО СРПСКЕ ДУШЕ 148
СУШТИНА ХУМАНИЗМА И ДЕМОКРАТИЗМА
ДОМИНАТОРА, НАРЕДБОДАВАЦА,
САУЧЕСНИКА И ПРИУШНИКА 177
КОМЕНТАР УЗ ДВЕ БЕЛЕШКЕ, на крају 199
Видети више: http://m950.files.њordpress.com/2013/06/miroslav-lukic-necista-srbija-i.pdf
*
(ДВЕРИ/ПОКРЕТ ) Ив Батај: Сведочење у одбрану Радована Караџића
комплетан транскрипт сведочења Ива Батаја у одбрану Радована Кaраџића на суђењу у Хагу.
СУДИЈА КВОН: Молим сведока да положи свечану заклетву.
СВЕДОК – Ив Батај: Да ли можете да ме чујете?
СУДИЈА: Да.
(Сведок не жели да чита заклетву на енглеском језику.)
СВЕДОК: Да, говорите ли француски? Прочитаћу гласно заклетву на француском језику , јер сам ја Француз. Свечано изјављујем да ћу говорити истину, целу истину и само истину.
СУДИЈА: Хвала господине Батај, молим вас седите и сместите се удобно. Да, изволите господине Караџићу.
ОПТУЖЕНИ: Хвала.
РАДОВАН КАРАЏИЋ ИСПИТУЈЕ СВЕДОКА ИВА БАТАЈА ….
Видети више: http://www.dverisrpske.com/sr-CS/vesti/2013/jun/iv-bataj-svedocenje-u-odbranu-radovana-karadzica.php
*
(ВАСЕЉЕНСКЕ НОВИНЕ ) ДАНАШЊИ ТИТОИЗАМ, ПO ЛЕОНУ КОЈЕНУ
Обновљено југословенство штетније је у култури него и у политици, стварајући последице које могу да буду и дугорочнијег карактера.
Данас смо сведоци једне нове културне афирмације комунистичке епохе Јосипа Броза. Честе су брозоносталгичарске изложбе и телевизијске емисије у којима се та епоха приказује као српско „златно доба”. Да ли мислите да је тај тренд спонтани производ наше културне дезоријентације или је усмераван одређеним намерама?
— Није лако уопштавати, али чини ми се да у тој фактичкој рехабилитацији комунизма има много више прикривене идеологије него спонтане жеље да новим очима погледамо ближу прошлост. То је јасно већ по смишљеном прећуткивању свих оних одлика комунистичког времена које је данас немогуће бранити: од масовних злочина над „класним непријатељем” 1944. и 1945. године, реваншистичког и репресивног карактера целог режима до средине педесетих година и наметнутог једноумља у политичким стварима све до самог краја, преко стварне поделе читавог друштва на вишеструко повлашћену елиту у коју се углавном улазило само са чланском картом комунистичке партије и више или мање обесправљену масу осталих грађана, до гротескног култа самог Јосипа Броза, „највећег сина наших народа и народности” и доживотног председника државе, о коме се јавно није могла рећи критичка реч а да се не заврши у затвору (или бар не изгуби посао)….
Видети више: http://m950.wordpress.com/2013/06/25/%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D1%88%D1%9A%D0%B8-%D1%82%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D0%BC-po-%D0%BB%D0%B5%D0%BE%D0%BD%D1%83-%D0%BA%D0%BE%D1%98%D0%B5%D0%BD%D1%83/
*
(ОПАЛО ЛИШЋЕ) ТРИ ВЕОМА ОБИМНЕ КЊИГЕ АНТОЛОГИЈА СРПСКЕ ПОЕЗИЈЕ 20. ВЕКА ДОСТУПНЕ НА ОВОЈ ЛОКАЦИЈИ У ЦЕЛИНИ. Плус двоброј књ. часописа „Уметност махагонија“
„Заветине“ су решиле, увидевши велику посећеност ове локације, да од 24. јуна 2013., учине доступним у целини, обимна издања антологије „Несебичан музеј“ (3. и 4.), као и један двоброј књижевног часописа „Уметност махагонија“.
Дуг је био пут од првог до осмог издања „Несебичног музеја“, односно до „Себичног музеја“ и „Опалог лишћа“, дуг и посут трњем…
Видети више:
НЕСЕБИЧАН МУЗЕЈ.Плус ултра.3. издање: http://antologijaol.files.wordpress.com/2013/06/nesebican-muzej-plus-ultra4-izd.pdf
НЕСЕБИЧАН МУЗЕЈ.Плус ултра.4,5.. издање: http://antologijaol.files.wordpress.com/2013/06/4-nesebicni-muzej-5-izd.pdf
Антологија ОПАЛО ЛИШЋЕ: http://antologijaol.files.wordpress.com/2013/06/11-antologija-opalog-lisca.pdf
УМЕТНОСТ МАХАГОНИЈА, 3-6/2002 : http://antologijaol.files.wordpress.com/2013/06/2-umetnost-mahagonija3-6.pdf
*
(„ЉУДИ МЕСЕЧЕВЕ СВЕТЛОСТИ“) ЗАВЕТИНЕ+ . ПЛУС: ЧАСОПИСИ “ЗАВЕТИНА” КОЈИ ВИШЕ НЕ ИЗЛАЗЕ!
Овде ће моћи, убудуће, тј. почев од почетка лета Господњег 2013. године, конретно – од 20. јуна, да се бесплатно прелистава, чита, НУЛТИ и сваки други следећи број новина српске ренесансе – тј. стооке ЗАВЕТИНЕ +. Исти број часописа ће ускоро бити инсталиран и на Кућишту ЗАВЕТИНА, уз подршку GOOGLa, где ће , такође, моћи да се преузима.
„Заветине“ су напуниле овог Спасовдана 2013. године тридесет пуних година; и током те три протекле деценије, поред књига, успеле су да штампају и стотинак бројева часописа („Заветине Плус ултра“, „Трећа Србија“, „Дрво живота“, „Уметност махагонија“, и „Идентитет“) , као и два броја зборника „Велика магаза“. Све је то штампано у симболичном броју примерака – за (није ли претерано рећи?) „јатаке“ неке друкчије Србије, неког друкчијег постојања, од оног које се отрцало и окоштало деловањем паралитичног социјализма са тобожњим људским ликом- титоизма… Народна библиотека Србије има обавезне примерке тих свесака, које се разликују од часописа које је финансирала држава у распадању, до њих је лако доћи истраживачима, али не и читаоцима, па ни антикварима.Понеки од тих бројева часописа „Заветина“ који су престали да излазе сачувани су и као дигитализована издања. И овде ти бројеви часописа који су престали да излазе, могу да се прелиставају кад год то неки радозналац пожели, или посумња у „Заветине“ и њихову мисију или суштину. Учинили смо доступним дакле, примера ради, пет дигитализованих бројева часописа, баш овде, на овој интернет локацији, посвећеној излажењу новог књижевног часописа „ЗАВЕТИНЕ+“, који ће, даће Бог, дуже потрајати као серијска публикација, и направити, надамо се, плодну синтезу својих претходника. У неку руку, то је можда и окаснела промоција тих штампаних бројева, необична и планетарна, јер сада ће те бројеве моћи да прелиставају читаоци из Аустралије, Америке, Русије, Европе, Африке, што је до пре само десетак година било незамисливо. И наравно, ако некоме треба да будемо захвални због тога, то нису надлежна српска министарства, пре свега министарство културе, већ WordPress. (Уредник Бела Тукадруз )
Видети више: ЗАВЕТИНЕ Плус ултра. http://novinebuducnosti.files.wordpress.com/2013/06/2-zavetine-plus-ultra-5-6.pdf
УМЕТНОСТ МАХАГОНИЈА : http://novinebuducnosti.files.wordpress.com/2013/06/1-umetnost-mahagonija1-2.pdf
ТРЕЋА СРБИЈА : http://novinebuducnosti.files.wordpress.com/2013/06/treca-srbija-1-3-2002.pdf
ДРВО ЖИВОТА : http://novinebuducnosti.files.wordpress.com/2013/06/drvo-zivota-24-28-nova-serija-2005-2006.pdf
ИДЕНТИТЕТ : http://novinebuducnosti.files.wordpress.com/2013/06/identitet-7-8-zima-2007.pdf
*
(ПРОТИВОТРОВ) ПАЖЊИ МЛАДИХ АУТОРА – ПОЗИВ ЗА УЧЕШЋЕ НА КОНКУРСУ „МЕЂУНАРОДНА СВЕСЛОВЕНСКА НАГРАДА ЗА ПОЕЗИЈУ“
Свесловенску награду за поезију“ утврђује Харковска Обласна Организација НСПУ, Фонд Културе Украјине, ГНБ које носи име В. Г. Корољенка и Удружење предузетника „Корпорација Хидроелекс“ ради подршке и побољшања стваралаштва младих песника, узраста до 30 година.
Жири ће узети на разматрање песничке циклусе од 7 песама аутора песничких књига или публикација, у часописима, листовима, збиркама – објављених током последње три године. Конкурсни избори моги бити писани на једном од словенских језика. Земља становања претендента може бити било која.
Песме претендената на „Свесловенску песниччу награду“ шаљу се у електронском облику, уз прилог PDF-фајла, потврђеног ISBN-а и са именом песничке збирке, часописа или листа где су штампане. Такође, обавезно је приложити књижевну биографију претендента, с неопходним личним подацима. ….
Видети више:
http://zavetine.wordpress.com/2013/06/25/%D0%BF%D0%B0%D0%B6%D1%9A%D0%B8-%D0%BC%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D1%85-%D0%B0%D1%83%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%B7%D0%B8%D0%B2-%D0%B7%D0%B0-%D1%83%D1%87%D0%B5%D1%88%D1%9B%D0%B5-%D0%BD%D0%B0/
*
(ВАСЕЉЕНСКЕ НОВИНЕ) ДРУГИ Београдски фестивал европске књижевности
ДРУГИ Београдски фестивал европске књижевности почеће у уторак увече од 19 сати, у холу Дома омладине Београда, отварањем изложбе посвећене великом пољском песнику Збигњеву Херберту (1924-1998), једном од највећих европских песника 20. века.
Током ове изложбе посетиоци ће моћи да виде цртеже, рукописе и фотографије овог модерног класика, који је писао и есеје, драме и кратку прозу. Врхунац Хербертове поезије представља књига „Господин Когито“: песме на ту тему писао је током читаве своје песничке каријере, а Господин Когито један је од најузбудљивијих ликова модерне европске књижевности.
Хербертови цртежи настајали су, по речима Гојка Божовића, главног уредника „Архипелага“, током седамдесетих и осамдесетих година 20. века. Велики број цртежа односи се на теме из Грчке, затим Холандије и Италије, посебно Венеције – што су све велике теме у његовом стваралаштву.
Мало је познато да је велики песник и есејиста током читаве своје каријере радио и цртеже. Они могу да се виде и на многим његовим рукописима, јер је он пишући својим препознатљивим ситним рукописом, своје песме и есеје украшавао вињетама, цртежима, минијатурама. Хербертови цртежи у дубокој су вези са списима, отуда и сами рукописи делују као цртежи …..
Видети више: http://m950.wordpress.com/2013/06/25/pocinje-beogradski-festival-evropske-knjizevnosti/
*
(ВАСЕЉЕНСКЕ НОВИНЕ) (Нова страница) Мали огласи
Продаја сеоских кућа, или имања, на релацији – Винча – Болеч- Ритопек – Брестовик- Смедерево – Пожаревац – Голубац – Кучево – Жагубица -Штубик – Мироч – планина Радан – Ивање – ). Мали огласи , до 40 речи – бесплатно (Доступност – 7 дана, дуже – уз доплату, према договору) .Дужи, детаљнији огласи са фотографијама – плаћају се према договору. Новац се из Србије шаље уобичајеном поштанском упутницом на адресу….
Видети више: http://m950.wordpress.com/%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D0%B8-%D0%BE%D0%B3%D0%BB%D0%B0%D1%81%D0%B8-2/
*
(Едиција ЦАРСКИ РЕЗ) Етрурска госпођа / Филип Жакоте
Откривате је док лежи
као при гозби
на збирници свог пепела.
У руци има лепезу
облика листа
Све је то, вековима, непокретно,
земљана урна, ружичаста,
и још једна ствар
која позива на дирљиво поштовање:
ковчежић, нимало тежак,
ни посебно јак,
као да видите кутију за помаду
с ликом живе лепоте на тоалетном
сточићу; и, недалеко, њено огледало. …
Видети више: https://sites.google.com/site/editionsectiocaesarea/evropska-poezija/etrurskagospodafilipzakote
===

(00168)
(ЗАВЕТИНЕ +) (КОВИОНА) КОЛЕНИКЕ – ВРЕТЕНО? / Александар Лукић
Размишљајући о Сајму књига у Београду, бавећи се његовим феноменом, преда ме искрснуше нека нужна питања. Не могу отрпети, а да не кажем како та приредба већ деценијама, до данашњих дана, подсећа на кочију привилегованих весељака, претоварену по нејасним принципима са незаобилазним главним јунацима од Организатора сајма, Издавача, Писаца, Уредника, Трговаца, читалаца, до Славне неименоване публике која међу њима, ваља рећи, има најискренију улогу, дочим без устезања и фолирања на самом улазу у сајам купује јефтино, а потом, без стида лиже ушећерену јабуку. Сви су се нашли на окупу, збијени један уз другог, тешко се овде може распознати ко је ко? Осим лажи….
Видети више: ЗАВЕТИНЕ + , стр. 34. http://novinebuducnosti.files.њordpress.com/2013/06/zavetine-plus.pdf
*
(ЗАПИС 63) Из Бележнице / Александар Лукић
Под речним мостом, на равном платоу до зида, окренут ка публици, тик уза зид моста прилепљен је разапет шатор. На бетонском зиду моста исписани су графити са паролама, типа “Доле угњетачи” и др. На левој страни бетонског зида исписане су пароле сексуалног садржаја, типа “Другарица Соја, зачела по пети пут,на овом месту”, “Између кондома и комунизма нема разлика”. Испред шатора дуж моста два степеника пружају се према реци. На њих се наслања блага бетонска косина, а одатле све до реке, простире се кеј.
Видети више: http://bezdanaumetnost.blogspot.com/2013/06/blog-post.html
*
(Запис 8. УЗЕНГИЈА. Људи и уметници друге српске ренесансе. Радивој Шајтинац)
УЗЕНГИЈА СТРАТЕГИЈЕ СРСПКЕ КУЛТУРЕ / Шајтинац
Исповраћати развлашћено и то из мрака у помрчину и обратно
Уста држати отворена ,руке око пупка,гроктати у сопственом загрљају
ноге благо реширене
Сваки појединачни и колективни креативни концепт претендерисати.
Углачати регуиле,дугмат и шнале,зенгије и рипиде,котуре и котла
Све неизоставно едиктовати ,константиновати стање актуелних потреба
Извирујући из чмара политикуса махати птицама у лету и штедишама
У лимузинама родним.
Посвету обавити баба Серани
Господарици манастирског клозета
Овцама послужити по фонд
Који сноп дотације,посвађати сваког са сваким
Никог с Никојим
од Ничега реферисати мир на пољима свим
можда и дворанама појединим
што пише да пише само Онако о Ономе и за Оне
због Онога
сви да се нађемо поменути и потрешени
саборно омађијани
интерес да се не злотвори,потреба да се не раздражује
нагон да се не подстиче и док се стење да се не преписује
сваки да је понос нашки а свака мука туђица
по Ономе да се не чачка…
Водети више: http://velikazavetina.blogspot.com/2013/06/blog-post.html
*
(Пријатељ Божји) Псовка губа душе
Објављено у 26.06.2013.
Није псовка само реч која ружи човека; псовка је реч која убија човека. Осим што разара личност, руши духовно, душевно и телесно здравље, псовка својим демонским карактром, опаклењује човеков и земаљски и вечни живот. Документарни филм “Псовка – губа душе“ непосредно је и сликовито сведочанство те страшне истине.
Филм и анимација
„Псовка је један велики грех…“
Видети више: http://youtu.be/j9A7f0w4jvQ
*
(Едиција ЦАРСКИ РЕЗ) (Европска поезија) ВАРИЈАЦИЈЕ О ВЕНЕЦИЈАНСКОМ КАРНЕВАЛУ / Теофил ГОТЈЕ
КАРМЕН
Њено тело кип је складан,
Циганке јој око – пожар.
Погубно јој коса пада,
вражји зифт је њена кожа.
Жене тврде да је ружна,
ал мушкарац свак је воли.
Шпански бискуп, с ликом сужња,
клечећи, пред њом се моли.
Потиљком се дивља амбра
сви у пунђу залебделу,
што алков ко мантил набра
по њезином витком телу.
Смех с усана бледих цвета
победнички, рујно-врцав,
ко паприка, цвет скерлетан,
ко пурпур у крви срца.
Тако црну Бог је ваја,
цветовима закићену,
и очима топлог сјаја
даје подстрек засићењу.
Ружњикава, тим је слађа,
као зрно соли слита
с океаном, где се рађа
нага, црна Афродита.
..
ТЕОФИЛ ГОТЈЕ
1
Много пре 1866. године, када је група парнасоваца отворила свој часопис „Парнас контампорен“ песмама Теофила Готјеа, јединог од свих романтичара кога су признавали не само за свог присташу, већ и за учитеља, чак и пре 1857. године, кад га је Бодлер, посвећујући му „Цветове зла“, назвао непогрешивим песником и савршеним чаробником француске књижевности, мишљење о апсолутној непогрешивости његових дела важило је у свим круговима који су били блиски литератури. Иако је то мишљење шкодило песнику у очима гомиле, која је њега, нежног, сматрала хладним – њега, бескрајно похлепног живота, равнодушним – њега, који је у свом делу садржавао могућности и путеве француске поезије за будућих педесет година, неспособним да схвати друге песнике – он је волео да истрајава под неправдом тог мишљења, узносећи га на раван принципа, пркосећи свима….
Видети више: https://sites.google.com/site/editionsectiocaesarea/evropska-poezija/varijacijeovenecijanskomkarnevaluteofilgotje
*
(ЗАПИС 1) (Готје) СУОЧЕНИК СА БЕСКРАЈЕМ /Владимир ЈАГЛИЧИЋ
Теофил Готје био је по природи свога дара песник и романописац, а по невољи новинар и публицист, каже Готјеов преводилац Дане Смичиклас. Додајмо да је Готје у младости желео да постане сликар. Сликар, ипак, на срећу лепе књижевности, није постао.
У француску књижевност Готје је ступио као правоверан романтичар. Касније, његова поетика ближи се ларпурлартизму. Овом књижевном правцу Готје је кум. Он је творац формуле „уметност ради уметности“, коју је беспоштедно бранио и спроводио у својим делима. По Готјеу, уметност не брине о захтевима морала, саосећајности, политике. Облик је све. Умирући, Готје је говорио да, када човек одлази, неповратније од свега нестаје његов глас. То није случајна жаоба: глас је израз онога што се жели рећи – форма којој се песник клањао. Наравно, од уметника се не тражи љуштура шкољке, без бисера. Облик је врховни међу песничким захтевима онда кад песник има шта важно рећи својом песмом. Тада облик постаје пресудан путоказ трагаоцима за лепотом, циљем песничког путовања ….
Видети више: http://simbolzavetina.blogspot.com/2013/06/blog-post_26.html
*
(Запис 5) Четири песме из најновије Јагличићеве књиге “Стуб“.“Белешка о песнику“
Зналац
Милосаву Тешићу
Сан ми каткад сања се,
све безболно умире:
само зналац клања се
травки коју убире.
Романија, о Петрову дне, 2011.
Видети више: http://zavetineviki.blogspot.com/2013/06/blog-post_26.html
*
(ЗАПИС 5) Шта истина носи доброг? Узрок је свих свађа… / Арсениј Тарковски
Шта истина носи доброг? Узрок је свих свађа,
и признање сиротињства, досаде, и ленства,
погромаштво дечјег суда, утврда првенства.
Таква правда, зар не видиш, глупости угађа.
Али ако у спор ступам, што се дубље рађа,
са звездама, због визија ноћних, са свог места
нећу клећи пред лажима – сваке лажи свестан,
нит ћу поглед скренути ка кривди – из безнађа.—
Видети више: http://zavetineviki.blogspot.com/2013/06/blog-post_4104.html
*
(Библиотека ПРЕТЕК, 3) Две песме из збирке „Стуб“ / Владимир Јагличић
Град
Да прошетамо градом Хадом –
којим се нова ера мери:
трујући чељад густим смрадом
експлодирају контејнери.
Шири се лудост новог Рима
ког не описа Светоније,
захвална, она у се прима
ђубре, помије, депоније.
Отровне воде жутих жаба,
пацови, симбол палог царства:
већ занела је чедо баба,
велика баба, мува барска….
Видети више: https://sites.google.com/site/tragovi1/pesnici-prevodioci/dvepesmeizzbirkestubvladimirjaglicic
*
(ФЕЊЕР ДИОГЕНА ИЗ СИОПЕ) О БОГОВИМА И ЉУБАВИ/ Мирослав Тодоровић
НА реверсу новчића од 2 € у Грчкој
Налази се слика бика
Са ружом у устима
И девојком на леђима
Прича каже да се Зевс заљубио у девојку Европу*
Али она за њега није хајала …
Видети више: http://fabrikamaslacakla.blogspot.com/2013/06/blog-post_27.html
===
(00169)

*
(ЗАВЕТИНЕ+) ТЕКСТ БЕЗ СЕНКЕ / Бошко Томашевић
Стр. 56.
… Може ли да постоји, питамо се, такав текст који остварује поруку субјекта и који је истовремено и порука и субјект, и отац и син самоме себи? Постоји ли, питамо се, могућност «Васкрсења оствареног у знацима». Изван опсега ових питања постоји и један далеко шири који, према речима Јулије Кристеве, гласи: «предло¬жити или не предложити теоријске фикције како би се прошириле границе означитељског и помериле међе сабласти, визија, опседнутости …?» Уколико се дâ замислити известан лингвистички алгоритам Текста који је у теоријској мисли и данас на снази, постоји, верујемо, такође, и извесна антрополошка константа текста, његова природна непосред¬ност. Јер, како вели Дерида, „пре сваког одређења природног знака постоји законитост појма природе која успешно усмерава разговор“ (Ж. Дерида: О граматологији). Управо на темељу те законитости покушаћемо да размишљамо о јед¬ном тексту кога је Ролан Барт у делу Задовољство у тексту (Le plaisir du texte, 1973) назвао «текст без сенке». …
Видети више: http://novinebuducnosti.files.wordpress.com/2013/06/zavetine-plus.pdf
*
(ЉУДИ МЕСЕЧЕВЕ СВЕТЛОСТИ) Hors commerce – Није на продају / Јоргос Сеферис
… Веома сам јак јер не очекујем ништа од других људи. Почели су да ми шаљу и своје књиге. Одговарам по сопственом нахођењу, без увијања. У Грчкој је веома „уметнички” да се не захвалиш када ти неко пошаље своју књигу. Сви они којима сам писмом одговорио, постали су моји непријатељи; јавно су се изјасни-ли. Значајни уметници! Не подносе да се неко не слаже с њима, у било чему.
Видети више: http://novinebuducnosti.wordpress.com/2013/06/30/hors-commerce-nije-na-prodaju-jorgos-seferis/
*
(ЗАВЕТИНЕ YouTube) ДОБА ВИДОВИТИХ
Филм посвећен Анрију Мишоу, француском песнику, и злехудој судбини
Снимљен је на планини Радан, у селу Ивању, крајем јуна 2012.
Видети више: http://youtu.be/mrtDof83S6w
*
(ЗАВЕТИНЕ+) ПОБУНЕ УМА И АВЕТЛУЦИ / Радослав Војводић
….О чему би требало говорити а када је у питању овај проблем у Србаља, свих заједно: колективно несвесно, компензације при том, тавна огледала у тим одсликавањима, а особито – сенке инфериорне личности, по Јунгу, у којима се, и с којима, исказује и у данашњим временима. таква национал-на обележеност. То је и она тема за коју овај народ није имао времена нити да је тумачи а још мање — како би се ослобађао (токове духовнога развоја) њене кобности и затављености. Којом се, и у којој чак, и у новом миленијуму, изазивају и производе разнолике друштвене, духовне и остале надкомпензације, а као и врста прикривања заосталости у односу на развијени свет.
Сви психички токови у свести могу се и узрочно објашњавати — иако се оно стваралачко, које има корење у несагледивости несвесног (Јунг) вечно и опире људскоме сазнању. Па ипак: оно се не показује само у својој појави и, не би се могло рећи да је тачно то: како се оно може наслућивати али никада и препознавати или учинити опипљивим, како мисли Јунг. Јер је јасност тога препознавања такође и чињеница којом се свесност таквога чина и представља као реалност. Значи, и траје и јесте свест онога чиме опстаје!…
Видети више: http://akademijaalhemije.wordpress.com/2013/06/30/%D0%BF%D0%BE%D0%B1%D1%83%D0%BD%D0%B5-%D1%83%D0%BC%D0%B0-%D0%B8-%D0%B0%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%BB%D1%83%D1%86%D0%B8-%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B2-%D0%B2%D0%BE%D1%98%D0%B2%D0%BE%D0%B4/
*
(ЉУДИ МЕСЕЧЕВЕ СВЕТЛОСТИ) (из књига) ПРИРОДНА КЊИГА / Миливој Ненин
Стеван Раичковић, Фасцикла, последња, (приредио Мирослав Максимовић), „Тиски цвет”, НовиСад, 2010.
У рукама ми је тек објављена књига Стевана Раичковића под насловом Фасцикла, последња и поднасловом „преписка са Црњанским”. Наслов се тешко може довести у питање (а смислио га је песников син, чије име ћемо открити тек при крају текста), али је поднаслов унеколико непрецизан, Јер, овде није објављена преписка Стевана Раичковића са Црњанским, већ само писма Милоша Црњанског упућена Раичковићу. (Но, писац овог приказа мора да призна да ни њему ништа прецизније није пало на памет.) Дакле, у овој књизи су из Раичковићеве рукописне заоставштине објављена писма Милоша Црњанског са коментарима самог Раичковића. (Прецизније: са верзијама тих коментара.)
Тачно је да већи део ових писама иде у ред конвенционалних писама – о чему писати непознатом уреднику који од вас тражи рукопис? – али, та писма остају као документ да је Раичковић први пожелео да види поеме Милоша Црњанског на једном месту- и да му је то пошло за руком!…
Видети више: http://novinebuducnosti.wordpress.com/%D0%B8%D0%B7-%D0%BA%D1%9A%D0%B8%D0%B3%D0%B0/%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D1%9A%D0%B8%D0%B3%D0%B0-%D0%BC%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%98-%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%BD/
*
(Маријо, бела кумријо) „МОЈА ОАЗА“ / Бела Тукадруз
Откако сам отишао у пензију (пре две године), познаници и пријатељи ме повремено преслишавају:“ Живиш и ствараш на релацији Београд – Мишљеновац(?). Шта налазиш на том путу? Је ли Мишљеновац твоја оаза?“ Последњи ме је то питао Мирослав из Трешњевице (код Ариља). Одговорио сам:“ Е, сад – да ли је Мишљеновац моја оаза… Оно што је некада била моја оаза, рецимо – Лакомица или Преко Пека (потеси, на којима се налазе имања мојих родитеља, салаш) то је данас континентална печка прашума. На другим местима налазим оно што сам имао у свом детињству; још увек обилазим кад могу Србију уздуж и попреко) тражећи место за врло скромни музеј под ведрим небом („Заветина“). Моја оаза ће бити тамо где буде била Документација и Архив и Библиотека „Заветина“…“ Тај отдговор није био сасвим не искрен, него потпун. То је био одговор за неке новине или часопис. Моја оаза је негде другде. Био би прави одговор. …
Видети више: http://marijobelakumrijo.wordpress.com/2013/06/29/%D0%BC%D0%BE%D1%98%D0%B0-%D0%BE%D0%B0%D0%B7%D0%B0/
*
(ЗАПИС 8 УЗЕНГИЈА. Људи и уметници друге српске ренесансе) Молба за помоћ/ Радивој Шајтинац
Има ли у космосу икаквог одговора на следеце питање
Да ли је додељена награда Раде Томић за 2013 годину?
У правилима конкурса који инаце расписује књизевни клуб Бранко Миљовиц из
Књазевца писе и то да право уцествовања имају сви који пису на српком језику
и да се резултати и уруцење реализију у пероду од 15 маја до 15 јуна 2013 г.
(29. јун 2013)
Видети више: http://velikazavetina.blogspot.com/2013/06/blog-post_29.html
ВИДОВДАН 2013
Одучиће нас од знања,
Излечити од воље,
Накалемиће на инат ручни рад
Загорчаће милину
Изобличити разлоге
Свануће а ми се нећемо дати
Неће нас збунити ни светлост самцијата
Ни сунца ни месеца
Радосна у пекари,задихана изнад
Гајби с мрвицама и мишјим очима
Уздахниће магистарка микробиологије
Ко и њена колегиница у киоску иза зида
Крупним ће уздасима частећи себе
Обилним дахом
Јуро дочекати две запослене грације ….
Више: http://velikazavetina.blogspot.com/2013/06/2013.html
*
(ЗАПИС 19) ПРОТЕСТ СУБОТОМ / Слободан Ј. Чворовић
…. ……Врело је. Само су погледи замућени, осмеси по навикнутој игри усана на ивици плача, који се очас преврне у своју супротност. Претходног дана, министар културе изјављује да је он апсолутно на страни протеста људи из културе, али – пара нема.
Но, занемели посленици културе, у тражењу артикулисаног вриска нису још увек у стању да организују прави захтев; јер он није само захтев пара већ потреба за променом сваког агресивног, неваспитаног тона, начина понашања: жудња за комуникацијом грађанске, тј. васпитане Европе која је недоречени узор полуваспитаним и несложним људима на целој земљиној кугли. То је (макар најближе) држању и истрајности у свакој речи одлуци, макар она била „домаћа“. Интернационално чишћење суровости у свим контактима – улица, предузеће, фамилија, школа, итд…То је дакле и учење поверења, неагресивне храбрости зидања (а не „разваљуј“!-наређене акције рушења). Додајем: храбрости зидања у себи самом, људима до себе, према свему и свима…То је нови однос Човека и то је Одбрана и Обнова Културе Живота.
То је и улога министарстава земље Србије, изранављене заблудама, верама и неверама злог времена за које сноси заиста не малу одговорност, пред очима своје и светске јавности. Култура Нове Комункације треба да буде један од најосновнијих задатака необично важног-их Министрастава….
Видети више: http://intervjuzavetine.blogspot.com/2013/06/blog-post.html
*
(ВАСЕЉЕНСКЕ НОВИНЕ) ГДЕ СУ САХРАЊЕНИ СЛАВНИ ВЕЛИКАНИ?
О славним личностима из светске историје зна се веома пуно, али оно што нико, барем засада, не зна, то је где им леже земни остаци, иако су, сигурно, имали спектакуларне сахране, попут Александра Македонског, Џингис-кана, краљице Нефертити, императора Инка Атахуалпе…
О египатској краљици Нефертити, чију бесмртну лепоту дочарава биста која је пре једног века постала понос берлинског Новог музеја, зна се изузетно пуно, јер је била главна супруга фараона Акхенатена из 18. династије, а живела је између 1377. и 1330. године пре нове ере.
Прелепа биста, рађена у реалистичном стилу, током периода када је седиште фараона било у Амарни, вероватно је дело вајара Тутмосе, у чијем је атељеу нађена, али њен гроб још нико није поуздано нашао. Локално становништво, које је населило крај око некадашње престонице јединог фараона који је одлучио да се одрекне старих богова и призна само једнога – Атона, нашло је 1880-их велики вишеспратни гроб уклесан у камену литицу. То је био један од великог броја гробова пронађених у околини Амарне, али се издвајао импресивном величином. Означен као “Амарна 26″ није могао да пружи археолозима много података о власнику, јер је био потпуно опљачкан и тешко оштећен.
Захваљујући бедним остацима зидне декорације, и понеком артефакту који је промакао пљачкашима гробова, савремени археолози су заузели став да се ради о краљевском гробу у који је био положен фараон Акхенатен са једном од ћерки Мекататен…..
Видети више: http://m950.wordpress.com/2013/06/30/gde-leze-ostaci-drevnih-velikana/
*
(ЗАПИС 32 ) БЕЛА СЕНКА ВОДЕ / Игор Ремс
Препознајем Те на Ушћу
Стојиш под разгранатим храстом
Додирнути његовим челом убирамо плодове
Гледам Твоје светлоносне дланове
Прстима месиш глину Порађају се
Фигурине зачараног круга Лепенског Вира Винче
Показујеш облутак Риболику мајку
Представља врхунац једног времена
ПраПочетак говориш Сви смо изашли из воде
Одблесак путујућих сенки вара крик сивoг стрелца
Дошлог из неког другог Неба
Река нас гледа хиљадама очију
Ожиљак на њеном лицу што оставља чамац
Водени је глас провидних душа раздвојених
Песковитом обалом
Где су Етруски коњаници у бронзи питам
На крају путовања с друге стране зида
Одмарају уморне кости после боја у реинкарнацији сећања …
Видети више: http://carskirez.blogspot.com/2013/06/blog-post_29.html
===

ЛеЗ 0007939